Καθημερινές οι επιθέσεις σε λεωφορεία σε Ελευσίνα, Άνω Πέραμα, Μενίδι, Ζωφριά, Άνω Λιόσια και Ασπρόπυργο

 Καθημερινές οι επιθέσεις σε λεωφορεία σε Ελευσίνα, Άνω Πέραμα, Μενίδι, Ζωφριά, Άνω Λιόσια και Ασπρόπυργο

Αναμονή σε στάσεις που φτάνει ακόμη και τα 50 λεπτά, οχήματα χωρίς ελαστικά, αδυναμία προμήθειας καυσίμων, επιθέσεις κατά οδηγών και οχημάτων συνθέτουν την εικόνα του συγκοινωνιακού έργου των ΟΣΥ.


Διαθέτουν όμως ένα εξαιρετικό περιτύλιγμα, τις έξυπνες στάσεις οι οποίες ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο τους επιβάτες για την ώρα διέλευσης των λεωφορείων... Την ίδια στιγμή ο ΟΑΣΑ αδυνατώντας να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις κατά λεωφορείων απλώς διακόπτει δρομολόγια νωρίτερα από σημεία που θεωρεί επικίνδυνα. Οταν όμως δεν το κάνει ο ΟΑΣΑ, την πρωτοβουλία αναγκάζονται να πάρουν οι ίδιοι οι οδηγοί, προκειμένου να προστατεύσουν τους επιβάτες, τους ίδιους, αλλά και τα οχήματα.

Οι επιθέσεις σε λεωφορεία των ΟΣΥ που σημειώνονται σε διάφορες περιοχές του Λεκανοπεδίου, αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο. Εξακολουθούν να υπάρχουν γκρίζες ζώνες στα δρομολόγια λεωφορείων των ΟΣΥ και η αστυνομία δεν είναι σε θέση να διαθέσει περιπολικά, τα οποία θα συνοδεύουν τα λεωφορεία καθόλη τη διάρκεια των επικίνδυνων διαδρομών. Εργαζόμενοι των ΟΣΥ εξηγούν ότι δεν υπάρχει τρόπος αντιμετώπισης των περιστατικών. Μεταξύ αυτών είναι οι επιθέσεις με πέτρες, ρίψεις μολότοφ, εκφοβισμός επιβατών, παρενοχλήσεις γυναικών, ακόμη και χρήση ναρκωτικών μέσα στα λεωφορεία. Τα επικίνδυνα δρομολόγια είναι αυτά που εκτελούνται σε περιοχές όπως η Ελευσίνα, το Ανω Πέραμα, το Μενίδι, η Ζωφριά, τα Ανω Λιόσια και ο Ασπρόπυργος.

Οπως εξηγούν οι οδηγοί, πρωταγωνιστές των επιθέσεων συνήθως είναι ομάδες Ρομά ή ομάδες - συμμορίες ανηλίκων, ενώ χρήση των λεωφορείων κάνουν και εγκληματικά στοιχεία. «Εχουν πετάξει πέτρες στα οχήματα, αντικείμενα βαριά, επιβάτες έχει τύχει να χτυπήσουν, ενώ βρίσκουμε στο τέλος της βάρδιάς μας ακόμη και χρησιμοποιημένες σύριγγες», περιγράφουν.

Οι βανδαλισμοί απειλούν έναν ήδη απαξιωμένο στόλο, ο οποίος έχει ξεπεράσει τα όρια των αντοχών του. Στους δρόμους της πρωτεύουσας κυκλοφορούν 850-900 λεωφορεία από τα 2.100 που διαθέτει η εταιρεία, καθώς τα υπόλοιπα δεν είναι κατάλληλα να δρομολογηθούν. Σχεδόν τα μισά λεωφορεία είναι παροπλισμένα λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών, ενώ δεν επαρκούν και οι οδηγοί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, μία στις τρεις βάρδιες (οδηγών και τεχνικών) που απαιτούνται καθημερινά για την κυκλοφορία ενός οχήματος δεν καλύπτεται πλέον. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι από τις 12.000 βάρδιες που εκτελούνταν το 2013 και το 2014, το 2015 δεν υπερέβαιναν τις 10.000, κάτι που μεταφράζεται σε συρρίκνωση κατά 24% του συγκοινωνιακού έργου. 

Παράλληλα, από τα 450 τρόλεϊ των ΟΣΥ μόλις 180-190 κυκλοφορούν στους δρόμους, όπως αποκάλυψε πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος των εργαζομένων στα τρόλεϊ Νίκος Ξυδάκης.

Μόλις φθαρούν τα ελαστικά των εν ενεργεία οχημάτων δεν υπάρχει δυνατότητα αντικατάστασής τους. Οι τεχνικοί των ΟΣΥ αντικαθιστούν τα ληγμένα ελαστικά με μεταχειρισμένα από τα λεωφορεία που έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας. Στο μεταξύ, η κακή σχέση μεταξύ προμηθευτών και ΟΣΥ δεν επιτρέπει στην εταιρεία να προχωράει σε μαζικές παραγγελίες ελαστικών, που θα περιόριζε σημαντικά την τιμή μονάδας.

πηγη:  http://www.megaraonair.gr